nedelja, 16. julij 2017

Kamp in apartmaji PANORAMA v GREBAŠTICI

Zadnje čase, ko je vreme tako zelo spremenljivo pa nas veter stalno preganja s plaž, sva z mojo drago razmišljala, kod na Jadranu najti kakšen kraj, da naju ne bo ta nadloga ovirala na dopustu. Veter (burja) pa vedno povzroči še zoprne valove in seveda ledeno mrzlo vodo. Kaj torej storiti oziroma kam oditi, da se tej nadlogi na Jadranu izogneva?
Pa sem se lansko leto z bratom podal na "lov". Iskala sva primerne kampe, jih torej obiskovala v živo in se razgledovala. Vsem opisom kampov na netu in razno raznim komentarjem obiskovalcev tako ni za zaupati. Vsako oko ima svojega malarja.

Najine pobožne želje torej....marsikdo bi se nama na vse grlo smejal -  kraj na Jadranu, brez burje, zalivček, koder se da kopati kljub temu da v bližini tuli burja, kamp, koder je praktično tvoj šotor ali baldahin pred prikolico zelo varen, da ne rečem že kar povsem varen....UTOPIJA, bo rekla večina bralcev tegale teksta.
Hehe, mislite si, kar hočete, JAZ SEM GA PA LE NAŠEL !!!

In kako se imenuje ta kamp in kod točneje je?
Saj ni samo kamp, tudi apartmaji so v tem kampu. In ker ta kamp ni opisan na straneh Avtokampi.si, sem se odločil, da kontaktiram to internetno stran, da se ta kamp še tam zabeleži. Podal sem jim moj opis kampa in apartmajev in slike in upam samo, da kakšno naslednje leto ne ostanem brez svojega prostora v kampu.

Zaliv, ki se začne od rta, ki se konča na odprtem morju izza kraja Žaborić (cca 10 km iz Šibenika proti jugu) na eni strani in "rta", ki končuje zaliv Grebaštice proti Primoštenu na drugi strani, se zajeda vse do Grebaštice.

To je ta zaliv. Precej velik. Na sliki skrajno spodaj vse od leve strani slike do desne. Desno spodaj center "mesta", tik ob njem levo pa ta mali (zaščiten od vetra) zalivček. Kadar piha, "resneje" piha le, kadar vleče jugo (z desne strani, torej konca zaliva, ki se žal na sliki ne vidi a je le malo desneje) in včasih dela bele, penaste valove ali pa z leve strani zaliva, torej z odprtega morja bolj (maestral). Burje tu dejansko ni, zalivček je pred njo zaščiten z vzpetinami vse naokrog. Zadaj na sliki desno sta še naselji Žaborič in Brodarica tik pred Šibenikom, Šibenik je tu slabo viden. Vidi se pa na povečani sliki.

Na koncu tega zaliva se v kopno zajeda še en, mini zalivček (spodaj na zemljevidu levo od napisa GREBAŠTICA), dovolj velik, da je tam kar nekaj privezov za čolne in dve simpatični plaži, ki se malo da ne držita druga druge. In SAMO tu notri praktično ni vetra, oziroma je zelo slab. Beli valovi ali z odprtega morja ali pa s kopnega hitijo po glavnem zalivu, tega malega pa pustijo skoraj nedotaknjenega. Tako se tudi voda ob slabem vremenu ne meša in ostaja skoraj nespremenjeno topla pa četudi je naokrog slabo vreme. Domačini pravijo, da se tu da kopati od začetka maja pa vse v november.

Torej leta 2016 odkriti zalivček in kamp Panorama, sva obiskala naslednje leto prvič. In vse je bilo res. Burje nisva doživela pa čeprav sva jo v bližini slišala in doživela, ko sva se sprehodila v cca 8 minut hoje oddaljen center vasice. Vso noč me je skrbelo za čoln in ko sem šel zjutraj gledat kakšna je situacija je bil še vedno na istem mestu, v mirni vodi privezan na bojo, dočim so cca 200 metrov stran, po glavnem zalivu divjali mimo razpenjeni, beli valovi. In glej čudo - voda je bila topla kot prejšnji dan, morda stopinjo hladnejša, nikakor pa ne, kot je ob burjah značilno, občutno hladnejša, tudi do 10 stopinj!

In če povem, da sem baldahin pričvrstil samo z glavnimi klini pa prav nobenih napenjalnih vrvic nisva uporabila....Vse je komaj kaj migalo, ves veter je bil visoko nad nami in daleč proč. (to je bilo cca dobra 2 tedna nazaj, ko je v Istri lomilo drevesa) Pa če se samo spomnim Paga nekaj let nazaj. Takrat prikolice še nisva imela, ravno sva kupila nov predprostor. Samo za nekaj dni je bil uporaben. Veter je vsega zvil (kovinske nosilce), da sva ga samo proč vrgla. Komaj za pol sezone je bil.
Tole so koordinate kampa PANORAMA.

Kamp in apartmaji Panorama so od Šibenika po stari Jadranski magistrali v smeri Primoštena, oddaljeni slabih 15 minut vožnje (cca 14 km). Odcep z glavne ceste proti kampu in apartmajem je po cca 500 metrih za napisom kraja Grebaštica - prvi odcep desno za avtobusno postajo, pri tejle sliki:

Od tu se spustimo po cesti cca 200 metrov in na koncu zavijemo levo. Nato cesta zavije desno in pridemo semle. Sledimo tablam Panorama. Pri smetnjakih torej zavijemo desno.
Nato pa takoj tule levo navzdol - video dela poti dol(mimo mojega modrega avta in prikolice, ki ju pa ko se boste vi vozili tam, seveda tam ne bo). V tem grmovju poleg ždi gazda ali kateri od njegovih sinov in vas napoti pogledat njegove parcele.
Mest za kampiranje s šotorom ali prikolico je cca 12, nisem jih točno preštel. Gospodar kampa je sicer zelo zainteresiran, da bi čim več parcel lahko oddajal pavšalistom (ceno bo navedel jeseni)​

Vsaka parcela ima svoj hladilnik, pomivalno korito s hladno (od sonca potem sicer segreto) vodo in seveda elektriko pa tudi dodatne mreže proti pogledom radovednih sosedov so napete​. Kamp je zelo miren, čez dan puščene stvari pri prikolicah in šotorih pa povsem varne, saj se gospodar stalno giblje tam okrog in "navadni" turisti, ki niso nastanjeni v tem kampu, se praktično ne gibljejo tam naokrog.

In kako zgleda kamp? V bistvu je ob (njegovi privat?, ker tam sicer prometa, razen ko vozijo gostje kampa, ni) cesti, ki se potem od slike zgoraj spušča navzdol proti morju. Od modrega avta navzdol se začnejo njegove parcele. Ta zgornja je skoraj cela na soncu, nižje ob cesti potem, so parcele v senci. Ene bolj, druge manj.
Takole zgleda zadeva:

Letos sva takole 2x kampirala na tejle parceli, v tretje bova za hišo spodaj, v globoki senci :) (No, zdaj, ko sva bila tam že tretjič lahko povem, da je na tej parceli slabše, kot sva mislila. Hrupni gostje iz apartmaja razgrajajo po balkonih tudi po cele noči - glasen govor, tudi metanje kozarcev z zgornjega nadstropja....spala sva lahko le s čepki v ušesih. Torej priporočam, da se izogibate bližini hiše)

Tole je pa parcela, koder sva se z gazdo zmenila, da sofinancirava da položi nekaj zvite cevi za toplo vodo. Sama bova pa nabavila zelene mreže proti vetru pa jih verjetno še letos napnem, da bodo pokrile prikolico, baldahin in prostor pred baldahinom. Bo manj čiščenja na koncu in večji hlad povsod.

Malo nižje, že v spodnjem delu kampa stoji ta hiša z apartmaji. 8 jih je, mislim da je ocena 3 zvezdice. Kamp ima pa najverjetneje 2 zvezdici.

Ponavadi se kampi tudi ocenjujejo. Vsaka ocena je še kako lahko pristranska. Jaz se trudim povsod, koder kakšen kamp ocenim (recimo na strani avtokampi.si), da so moje ocene kar se da nepristranske.
Tule bom sproti ob opisih tudi podajal svoje mnenje, torej kakšno oceno (od 1 do 10) si kateri segment kampa zasluži.

Koder je na sliki zgoraj videti 2 osebi, so sanitarije.
V spodnjem delu hiše (vhodi s "ceste") pa sta torej na tistem mestu (za potrebe kampa seveda, apartmaji imajo svoje), 2 tuša.

Tuš 1 točka
Moja ocena, glede na število zvezdic kampa, bi bila za urejenost tušev sicer večja a glede na to, da zjutraj in zvečer tople vode praktično ni (razen v apartmajih) samo 1. Velikokrat je treba tudi čakati da se nekateri nehajo namakati pod tušem. Tudi po 10, 15 minut, da ti poči feder. Tušev je premalo, lahko bi bil vsaj še eden. Gazda sicer razmišlja, da bi dal na vsako parcelo svoj tuš in celo svoj WC. POHVALNO a ne vem, če bomo dočakali. No, midva na parceli, ki sva si jo izbrala, da bova vedno na njej, to (tuš) dočakava že prihodnjo (2018) sezono. Tako je obljubil.

WC 7 točk
Trije WC-ji so za potrebe kampa, kar je na 12 parcel, kar solidna številka. In za povrh še 1 prostor s pisoarjem.
Če bi moral oceniti čistočo WC-jev bi jim dal 8 točk. Sicer so čisti in lepo urejeni a se včasih najde kakšen nemaren obiskovalec, ki recimo pomoči desko ali ne potegne za seboj vode a to ni v pristojnosti gospodarja.
So pa v WCju poličke, torej za kaj odložiti ne bi smel biti problem. Celo košek za vložke in še kaj, je v WC-ju.
In v zgornjem WC-ju je celo priključek za praznjenje kemičnega WC-ja ampak je postavljen zelo nespretno, torej odločno previsoko, da moraš karnister s fekalijami visoko dvigovati. Kar je utrujajoče za roke, če je karnister poln pa še večja možnost je, da se polijete pri iztakanju.
Moti pa, da velikokrat tam ni papirja, priporočam, da ga kar s seboj prinesete. To dodatno zbije oceno tako da za WC bi dal 7 točk.

Tik pod hišo sta dve parceli ( video), ki sta po mojem najbolj v senci. Že res, da je v globoki senci a bojim se hrupa, komarjev......In še tale parcela je edina, na kateri si morate deliti hladilnik s sosedi (šotori levo). Sicer ima pa vsaka od parcel svoj hladilnik. In levo, malo večjo parcelo se deli celo na 2 parceli, tako da ne priporočam leve parcele, če želite biti na parceli sami.

Še nižje sta še 2 parceli, že zelo blizu morja (kakšno zelo dobro minutko hoje do plaže in malega zalivčka. No parcela najbližja proti morju je tudi zelo na soncu a gospodar že za naslednje leto obljublja spremembe. In tudi se deli na 2 stranki, torej tudi ne boste sami, razen če plačate 50€ na dan ali se pogodite za 40€.
Pod šotoroma na zgornji sliki je tale parcela. Precej je v senci pa bolj primerna za šotore kot za prikolico, ker je vhod na parcelo s prikolico precej otežen zaradi križišča in nagnjenosti terena.

Še video te parcele. Tu se takoj na začetku tudi vidi, kako daleč je do morja in plaže.
druga parcela  od spodaj.
Najbližja parcela proti morju je vidna na tem videu. Ravno tako sanitarije in parceli pod apartmaji. In še slika. Drevo in dvignjen teren okrog njega je lastnik letos (2017) odstranil, tako da je parcelo povečal. A na račun tega, da jo sedaj oddaja dvema strankama, kar ni pohvalno za gosta.

Tole je pa video od zgornje parcele pa vse do morja, katerega je posnel moj brat

Parcele - 6 točk
Glede na elektriko, vodo na parceli, pomivalno korito in seveda hladilnik pa če primerjam te parcele z odličnejšimi kampi, ki seveda pobirajo nagrade, bi dal recimo parcelam 7 točk. Zelo udobno je namreč, da se ni potrebno v vročini s kupom posode sprehajati do hiše z apartmaji in tam pomivati. Tako pa imate na vsaki parceli pri roki tudi umivalnik pa od sonca največkrat segreto toplo vodo.
Zbije pa skupno vrednost parcelam dejstvo, da mora gost 2 do 3 parcele deliti s še enim gostom. Tako da zaenkrat bi parcele na splošno ocenil s 6 točkami.
Urejenost kampa - 7 točk. je sicer dobra, gospodar in sinovi se stalno trudijo da čistijo, grabijo iglice...
Če bi ocenjeval senco - 6 točk
Lega kampa - 6 točk (za apartmaje 7,5 točk)
Oceno bi dal na podlagi 2 karakteristik.
Prva je (ne)izpostavljenost vetru: 9 točk
Hoja do plaže 3 točke.  Druga je, kako dolgo morate hoditi do plaže. V povprečju bi to ocenil s 3. Tu je za nekatere lahko kar problem, sploh starejše, ki morajo v klanec hoditi po soncu. Saj pravim, najbolj oddaljena parcela je od plaže recimo 4 minute. Bolje je z apartmaji. Ti so pod polovico kampa, v spodnji tretjini.
Športnih objektov tukaj ni, vsaj jaz nisem ničesar zasledil.
Tu ocene ne bom podal, se da popolnoma lepo športati v vodi po svoje, kdor si pa športa želi, naj gre v tak kamp, ki to ima....se mi zdi nesmiselno dodajati vrednosti kampov športno oceno, kar to ponekod sicer res odličnim kampom, popolnoma pokvari oceno. Enako velja za igrala za otroke, tega tu ni.
Oddaljenost trgovin 1 točka
Ocena glede oddaljenosti trgovin je pa nizka. 1 točka samo. Vsaj jaz ne vem za kakšno drugo trgovino kot tisti dve mali trgovinici v 8 minut peš oddaljenem centru vasi. Pa seveda se lahko zapeljete v slabih 15 minut oddaljeni Šibenik, koder imate trgovin takoj na začetku mesta v izobilju.
Tekoče (nemoteno, neprekinjeno, kljub slabšemu vremenu, burji...) letovanje 10 točk
Dodal bi še eno, čisto posebno oceno. In to je ocena za "tekoče letovanje" ne glede na moteče (kadar so) vremenske pogoje. Torej koliko je ta kamp in plaža spodaj izpostavljen slabemu vremenu, burji in mrzli vodi. Tu mirne vesti dam čisto desetko.
Možnosti izletov 10 točk
Če že ocenjujem, bi podal še eno oceno in sicer možnost izletov. Glede na to, da Šibenik ni daleč, Primošten pa tudi ne,

tule lepo sede čista 10-ka. Brez heca.
Tako in tako si je lepo ogledati že takoj nad zalivom Grebaštice spodaj nekje omenjeno Oazo Jelinjak pa Šibenik in njegovo staro mestno jedro,

z ozkimi uličicami, ki vas tudi na grad privedejo, od koder je čudovit razgled naokrog. In nedaleč iz Šibenika so znani Slapovi Krke.

Žal so Kornati predaleč.
Če si želite v tisti del Kornatov koder je Telaščica s slanim jezerom

in famozni pogledi z visokih skal na odprto morje,

se boste morali recimo odpeljati do Biograda. (nikakor ne iz Vodic !!!! v samostojnem sestavku razložim zakaj) Kar pa seveda tudi ni tako zelo daleč.
Če boste imeli srečo, boste na vožnji z barko proti Telaščici videli.... (v celotnem prispevku so vse fotografije moje)

Takole zgledajo pečine z odprtega morja.

Nekateri izleti na Kornate pa Telaščico izpustijo a zato niso nič kaj slabši. Da doživite recimo takšne razglede

morate recimo na Murter pa je izlet v ta del Kornatov od tam. V zalivčku desno koder so barke pa imate čas za kopanje.
No če pa že boste na Murterju....ne vem sicer več na kateri dan ampak že leta in leta se poleti, vsake 14 dni se mi zdi, takole zberejo in postavijo jadrnice v vrsto:

Tam vas zna razveseliti že navadna skala v soju sončnega zahoda, ko gledate v smeri Kornatov...

No pa nazaj na Kornate....tele fotke torej niso s poti proti Telaščici....

No, sicer ko privatniki hodijo po plažah in ponujajo razno razne izlete, padejo vmes tudi Plitvice a boljši predlog, če mene kdo vpraša je, da se zjutraj kmalu odpravite zadnji dan proti domu in Plitvice obiščete sproti. 5 do 6 urni postanek prav paše tam in v tem času si lahko ogledate zelo veliko, potem pa spočiti krenete proti domu. Pa še, ker ste šli po stari cesti in ne na AC, ste prišparali za precej kilometrov vožnje.
Vidi se pa tam veliko....

Če se povrnem nazaj na Grebaštico - Tole je konec zaliva, še malo več kot toliko ga je v levo. Tole je še video zaključka tega zalivčka.
Tole je še video zaliva spodaj

Takole zgleda ta levi del. Tisti rt zadaj na levi ga zaključuje. Od tam prehaja mali zaliv v glavnega

Čistoča vode 6 točk (kdor hoče kaj dosti boljšega, naj gre recimo na Korčulo)
Takšna je pa plaža. Peščena torej, pred sezono manj zasedena, med sezono pa.... Zato sva si pa kupila gumenjaka in se lepo odpeljeva po svoje in v ljubi mir.
Notri je videti, da je (kot verjetno tudi plaža) za kopalce nasut pesek. Tako da plaža je kar urejena, vedno sem zjutraj videl čistilko, ki je pospravljala.
Dobi se tudi kar nekaj sence za tiste, ki se radi skrivajo pred žgočim soncem. In na sami plaži se dobi pijača in sladoled. Ta objekt je bil letos (1.7.2017) dodan že enemu obstoječemu, na koncu zalivčka.
Kopalni pas je ograjen z mrežo. Lahko bi ga bilo sicer več a glede na majhnost zalivčka je zadeva kar solidna. Tamle pri prvi vidni barki na sliki spodaj je tudi eden od privezov gospodarja. Brezplačno sem ga dobil. Za urejenost plaže bi dal tule 8 točk. Če bi ocenjeval še čistočo vode, je pa zadeva malo bolj zakomplicirana. Kakor skoraj povsod po Jadranu, je tu v višku sezone (15.7 do 15.8 nekako) na plaži gneča. Kar pomeni dviganje vsebine dna in motno vodo. Precej motno. Gužve do nekako pol 10, 10 ure ni velike. Potem sledi naval do nekako 13 ure in skoraj prazne plaže do 3 ali 4. Okrog pol 5 pripeljejo starši še otroke in takrat sledi infarkt. Tako da če posplošim dobre in slabe ure, več kot 6 točk zaliv ne zasluži glede čiste vode. Je pa zjutraj po 6 pa do pol 8 zgodba drugačna. Gladina vode kot ogledalo, vidi se globoko do dna, voda pa vedno topla.

In tule je za menoj viden celoten zaliv.

Moja skupna ocena kampa bi torej bila 6 točk. Če bi ignoriral še trgovine, ker tu se tudi res da potrpeti pa si stvari nabaviti za 2 ali 3 dni v Šibeniku, kdor ni preveč razvajen, bi torej mirno ta kampa glede na izredno odličnost na neizpostavljenost slabemu vremenu, dal skoraj 6,5 točk.
Zelo nepristranska ocena in zagotavljam, da zelo realna.

Prilagam še nekaj fotografij obale ven iz zaliva za tiste, ki imajo svoj čoln in si lahko privoščijo skok kakšen kilometer iz zaliva, koder je pa voda kot bi bili skoraj na Korčuli.

Leta 2016 sem torej vzel na piko tale kamp in se z gospodarjem dogovoril, da naslednje leto z mojo drago prideva pa da vidiva to čudo. Če naju res ne bo s plaže in končno z dopusta, pregnala burja in mrzla voda, sva sklenila, da se sem vračava vsako leto. Tudi potem za celo poletje, ko bova v penziji.

Letos sva res prvič prišla malo pred koncem 6 meseca in potem sem čez kakšen teden še sam šel za skoraj cel teden tja. Koncem 7 meseca greva pa še enkrat, tokrat "zares", za 2 tedna pa da do konca testirava, kako se resnično obnese v različnih vremenskih pogojih. (In sedaj, ko sva nazaj, sem malo popravil in dopolnil tekste in oceno kampa, da je vse čim bolj realno.)

Prvi dve preverjanji sta dali zelo dober rezultat. Obakrat je sicer vse okrog divjala burja, iz našega zalivčka smo gledali v "glavni" (večji) zaliv poleg, po katerem so se penili beli valovi, tukaj pa....mirno morje, topla voda (s seboj sem prinesel termometer in že pred koncem 6 meseca nameril 26 stopinj toplo vodo). 200 ali 300 metrov stran pa sva gledala divjanje razpenjenih valov.
Na zemljevidu si je lažje predstavljati, kako sta razporejena glavni zaliv in pa ta, mirnejši, stranski zaliv.
Tako imenovani stranski zaliv se, na sliki spodaj, levo od napisa Grebaštica zajeda v kopno, točno pod črko G je center vasi, veliki zaliv se pa tako vidi, kako poteka.

Kako tole zgleda od daleč, z višine, koder je gostilnica Oaza Jelinjak (+38598 166 0873 - www.oazajelinjak.com), kamor ne morete priti drugače, kot da se prej naročite pa na tejle sliki.

Odločil sem se v dogovoru z gospodarjem kampa, da mu naredim uslugo in precej reklame. Ampak tale zapis je resničen, pravzaprav sploh ni reklama. Da mu povrnem za njegovo prijaznost in pripravljenost, kadar koli priskočiti na pomoč. Konec koncev en detajl recimo: naslednji dan ko sva prišla, se je sam ponudil, da gre z mano v Šibenik in mi pokaže kod je lučka kapetanija in tržnica. 2 uri in pol sva se zamudila. Le kdo bi še kaj takšnega naredil za turista, ki ga prvič vidi ?!!
Glede tega kaj se da kupiti - olivno olje (100 kun) vem da ima, za ostalo še povprašam in še kaj dopišem koncem sezone 2017.

In še cenik:

Parcela z vodo, elektriko in hladilnikom

Junij in september

​Julij in avgust
4 osebe 50€ (brez klime)
4 osebe 60€ (s klimo)

In še link na uradne slike in stran kampa:

Lahko kontaktirate na mail tudi mene za kakšna vprašanja: bojkoker@gmail.com