nedelja, 23. marec 2014

Samogradnja akvarijskega pokrova

Samogradnja akvarijskega pokrova, vključno z vgrajeno razsvetljavo T5 v sam pokrov, pravzaprav ni tako zelo zahtevna zadeva, kot bi človek mislil. Eno mojo samogradnjo sem sicer že opisal tule a takrat sem se tudi malo igral z obliko. Sicer so pa moji pokrovi bolj resno delo in lepo, lično narejeni.
Tegale orjaka (zunanje mere so majceno manjše od 150 cm x 60 cm) sem naredil nazadnje. A vmes mi je že dozorela ideja za dve izboljšavi, ki jih bom uporabil pri gradnji naslednjega pokrova. Tale pokrov je izdelan iz 2 delov. Del nad notranjim filtrom se da odkriti posebej, tako da ni treba dvigovati pri čiščenju filtra celotnega pokrova.
Material, ki ga uporabljam za samogradnjo je vedno enak - stirodur. To ni stiropor...je precej trši in tudi toplotno vzdržljivejši material od stiropora in "vročina" od luči mu prav nič ne škoduje.



Lotil sem se že marsičesa v akvaristiki. Pravzaprav, praktično vsega. Sam izdelujem akvarije (upam si komu narediti tudi tja do nekih dobrih 400 litrov "velik" akvarij.... pa tudi večji vem, da mi ne bi delali težav. Največja težava je v tem, da še iščem najprimernejši silikonski kit, ki bi bil sposoben prenesti obremenitve večje, kot jih daje 400 litrski akvarij. Sem že povpraševal pri večjih serijskih izdelovalcih akvarijev (ki pa so praviloma precej dražji od tistega, kar jaz skup spravim - pa zato prav nič lepši ali boljši) o kitu za večje akvarije pa doslej tega še nisem uspel izvedeti. Ko pa bom, naredim tule en obširnejši članek o "akvarijskih" silikonskih kitih.
Poleg akvarijev, delam tudi 3D akvarijske notranje stene iz stirodurja. Lepo pobarvane. Prav lepo izgledajo notri. Pa notranje in zunanje akvarijske filtre delam....ni da ni. Spomnil sem se tudi posebne naprave, za povezovanje akvarija in zunanjega filtra. Največji problem ima vsakdo s (premalo debelo) cevko, ki obe posodi povezuje. Problem je namreč v tem, da vodna črpalka hitreje vleče vodo iz filtra v akvarij, kot jo je sposobna dovajati cev iz akvarija v filter. Tako pride do izpraznitve vode iz filtra in posledično nedelovanja filtra. Povezavo sem si omislil takšno, da je povezovalni presek "cevi" več kot dovolj velik. V ta presek lahko celo spravimo filtrirno modro gobico in si na ta način naredimo nekakšen predfilter, ki nam pobere večino goste umazanije in tako v zunanji filter že dovajamo precej prečiščeno vodo. "Problem" je samo v tem, da moramo potem to gobico bolj pogosto prati. Plus pa v tem, da čiščenja samega filtra niso pogosta. Podajam še link na moj zapis o samogradnji takšne povezovalne komore, kot sem napravo poimenoval.

Zdaj pa o samogradnji zgornjega pokrova.
Tole je orodje, katero potrebujemo. Poleg tega sem uporabil tračno žago, z zelo drobnimi zobci. Včasih sem stirodur rezal kar z olfa nožem a potem je vse precej vijugasto in postrani rezano. Zato žago toplo priporočam.

Tole je električni del materiala, katerega potrebujemo. Recimo tule se da zadeva nabaviti v kitu. Potem potrebujemo za pokrov, kot sem ga delal jaz še seveda 2 neonki T5 (2x39W... z ohišjem vred zavzame takšna žarnica v dolžino cca 88 cm)

Takole sem narezal osnovni, nosilni plošči pokrova. Tule, žal še z olfa nožem, kar mi je potem zelo narobe hodilo pri nadaljnji gradnji. Za vse ostalo sem pa potem porabil tračno žago.

Določil sem, kako narazen bosta žarnici (glej prvo sliko). Nosilec sem postavil na podlago in ga obrisal.

Odrezal sem dve ploščici iz pleksi stekla, ki služita potem za to, da se prek njih v pokrov montirajo nosilci neonk. Zdaj sem na pleksi prerisal oblike s stirodurja.

Takole 

Potem sem nosilec približal pleksiju in prerisal vse potrebno na pleksi.

Takole

Pleksi ploščo je potrebno potem ugrezniti v stirodur. Material sem izrezal z nožem.

Takole. Dno ni potrebno izravnati, saj pozneje damo med stirodur in pleksi kit.


Na zadnji strani sem naredil kanal, koder bo tekla bakrena žica. 

V izdolbene vdolbine sem položil zvrtan plaksi. Potem naredimo luknje še skozi stirodur.



Seveda z drugega konca postavimo nosilec luči. Žice porinemo skozi stirodur do nosilcev in zadeve zvežemo, kot je treba. Potem sem v luknje natlačil silikon. Priloženih gumijastih tesnil torej nisem uporabil, niso potrebni.

Zdaj namestimo nasilec na svoje mesto in pritisnemo na podlago, da nam dobro zatesni in se silikon razmaže po stirodurju. Tako smo dosegli 100%-no tesnenje, da ne bi kasneje imeli slučajno kakšnega električnega udara. Moram tule zapisati, da morate vse opraviti dovolj profesionalno in natančno, kar vsak tega ne more početi, če ni za to kvalificiran, saj lahko koga (uporabnika pokrova), če bi kdo pokrov delal za druge ljudi ali pa za sebe, na koncu koncev lahko elektrika ubije. Torej tu ne sme priti do neprofesionalnosti.
Nosilci so tako na svojem mestu, 1 dan jih vsaj ne "premikajmo". Torej ne dotikajte se jih več, da se zadeva dobro presuši.

Takole pa izgleda, če žarnice postavimo na zarisane točke.



Ves tale material sem potem še uporabil za gradnjo pokrova.




Tule je zadeva že dobila svojo obliko. Manjka mi sicer nekaj vmesnih fotografij, sem jih nekam založil pa če najdem, drugič dodam.

Manjši del pokrova.

Tu so vidne žice, ki sem jih speljal po izrezanem kanalu. 

Pluta je zelo priročen material, da z njo kasneje lahko recimo prelepimo celoten pokrov (jo tudi polakiramo lahko potem) in se tako izognemo barvanju pokrova. In tudi kakšnim vdrtinam na pokrovu kasneje. Stirodur konec koncev ni tako trden material, da se na njem ne bi poznalo, če se v pokrov zaletimo s kakšno trdo zadevo. Če ga oblepimo s pluto, prištedimo na barvi, barvanju, zakrijemo stike, ki so sicer normalno vidni in pokrov naredimo še lepši. 1 paket ali 0,9 kvadrata plute je menda okrog 14€. Kar ni neki strošek, ker je barva prvič precej draga, drugič jo pa stirodur neverjetno veliko požre. Jaz sem je tule porabil cca pol litra. 

 Lepil sem s pluto samo oba stika, koder pokrova nad akvarijem prideta skupaj. Kar se nekoliko vidi na spodnji sliki.

S strani se vidi "vžigalna naprava", katere nisem vgradil pod pokrov, kar radi delajo drugi izdelovalci. Notranjost pokrova se, če damo napravo notri samo prekomerno pregreva, kar nam hodi narobe poleti, ko včasih zaradi zunanje vročine, luči pa še te naprave, voda celo preseže 30 stopinj, kar je pogubno za večino živih organizmov v akvariju. Naprava je torej "prilepljena" na zadnjo stran pokrova. Paziti moramo tudi, da so žice na točno določenem koncu čim krajše (navodilo na shemi vžigalne naprave), sicer imamo lahko velike težave. Torej še enkrat, naj se ne loteva samogradnje, kdor se na te reči dobro ne razume.
Na pokrov sem najprej nalepil košček plute, ki je odličen izolator in nato na to pluto vžigalno napravo, ki se sicer rada zelo greje. Vse "kontakte" sem potem zalil s silikonom. To pa zato, da se ponovno izognem morebitnemu električnemu udaru neprevidnega uporabnika. Če je namreč pri delu okrog akvarija kdo nepazljiv in polije po pokrovu vodo, le ta lahko zateče na ta del, ki je neposredno povezan na napetost, celo višjo od 220V in nesreča je lahko spet tu.



V pokrov sem vgradil tudi 4 zračnike, da se lahko odvaja vročina, proizvedena z lučmi. Po potrebi pa lahko v pokrov vgradimo tudi ventilatorje, ki nam poleti nekoliko znižajo temperaturo vode v akvariju. 
Naj še omenim, da ko lepite posamezne stranice, je čas sušenja kita vsaj 1 dan !! Potem šele lahko nadaljujete.

Za vse morebitne dodatne informacije sem dosegljiv na bojkoker@gmail.com
Pa srečno in pazljivo pri samogradnji. 



























Ni komentarjev:

Objavite komentar